Ny betalpartner: Billogram

I år får du som kund tillgång till en ny modernare faktura. Bytet sker automatiskt och genomförs för att göra det smidigare för dig som kund att ta emot och göra dina betalningar.

I år får du som kund tillgång till en ny modernare faktura. Bytet sker automatiskt och genomförs för att göra det smidigare för dig som kund att ta emot och göra dina betalningar.

Via vår nya partner Billogram erbjuds en mer flexibel betallösning, med samma interaktiva funktionalitet som en hemsida.

För dig som kund innebär övergången till Billogram en rad fördelar:

  • Betala vart du än befinner dig, via en rad enkla betalsätt
  • Se tydligt om/när en betalning är genomförd
  • Kommunicera direkt med kundtjänst på fakturan
  • Minskad risk för felbetalningar
  • Schemalägg betalningar
  • Minskat klimatavtryck

Vare sig om du betalar med kort eller på faktura idag så sker bytet sker automatiskt. Om du inte redan har din mailadress registrerad hos oss kan du enkelt ange din mailadress i Mina Sidor, du loggar inn snabbt och enkelt med BankID här.

Har du inte registrerad din mailadress, vil du motta faktura i posten.

Har du frågor kring bytet?
Vänligen kontakta vår kundtjänst.

FAQ

Varför har jag fått en faktura via Billogram?

Vi har just bytt till Billogram som är en modernare fakturatjänst. Syftet är att göra det smidigare för dig som kund att ta emot och betala din faktura. 

Billogram erbjuder även en smidig och miljövänlig digital faktura, som skickas till din e-post. Med den får du tillgång till fler användbara funktioner, som chatt med kundtjänst och tillgång till din fakturahistorik. För att byta till digital webbfaktura, fyll i din e-postadress här: https://minsida.securmark.se/profile

Hur aktiverar jag autogiro?

Jag har betalat med fel OCR-nummer, vad gör jag nu?

Ingen fara, då hamnar din inbetalning vårt klientmedelskonto och inväntar en manuell placering.

För att vi ska kunna hitta och sedan få placera din betalning så behöver vi få fakturans korrekta OCR-nummer och följande information om inbetalningen:

  • Betaldatum
  • Belopp
  • Inbetalningsreferens

Skicka ett till info@securmark.se med ovanstående information.

Jag har betalt för mycket på en faktura. Vad händer nu?

Om du har betalt in en för stor summa eller råkat betala en faktura dubbelt registrerar systemet automatiskt överbetalningen. Detta syns i tidslinjen på fakturan i Billogram.

Vi korrigerar automatiskt överbetalningen och skickar tillbaka det överskridande beloppet.